5.1 Artikelklacht melden

Als je een klacht hebt, willen wij altijd zo snel mogelijk samen zoeken naar een passende oplossing. Helaas kan het voor komen dat een item niet in orde blijkt te zijn, maar wij begrijpen hoe vervelend dit kan zijn.

Door een bericht te sturen naar onze klantenservice via het contactformulier met de vermelding van jouw klacht, wordt er zo snel mogelijk naar een oplossing gezocht. Natuurlijk kijken wij altijd of een item kosteloos kan worden omgeruild. Onze klantenservice zal per geval beoordelen wat de fijnste oplossing is.

LET OP: Vergeet niet jouw ordernummer te vermelden in jouw bericht.

5.2 Bestelling incomplete
Blijkt bij levering van jouw bestelling dat er een item niet is geleverd, neem dan even contact op  met onze klantenservice via het contactformulier. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom jouw bestelling niet volledig is geleverd:

  • Jouw product bleek niet op voorraad te zijn
  • Jouw product bleek beschadigd te zijn
  • Er is een voorpikfout gemaakt bij onze orderverwerking
  • Een product is achtergebleven in onze basket bij het maken van de verzendfoto

Wij proberen jou als klant altijd op tijd op de hoogte te brengen over het feit dat je bestelling niet compleet geleverd wordt. Helaas is dit niet altijd mogelijk vanwege de opening- en sluitingstijden van onze klantenservice. Door een bericht te sturen aan onze klantenservice via het contactformulier met de vermelding van jouw klacht, wordt er zo snel mogelijk naar een oplossing gezocht.

LET OP: Vergeet niet jouw ordernummer te vermelden in jouw bericht.

5.3 Bestelling beschadigd ontvangen
Is jouw bestelling tijdens verzending beschadigd geraakt? Dan kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier in de webshop. Er wordt dan direct gekeken naar een passende oplossing. Altijd zal er worden gevraagd om een afbeelding te sturen van het beschadigde item. Dat je hier als klant van FashionFamous niets aan kunt doen is voor ons vanzelfsprekend. In dit soort gevallen zal je dan ook altijd schadeloos worden gesteld door ons.

LET OP: Heb je een item beschadigd ontvangen? Neem dan meteen contact met ons op.

5.4 Garantie

Bij Fashion Famous heb je op alle artikelen een garantie termijn van 30 dagen. Mocht binnen deze periode een item beschadigd zijn of er treedt een ander mankement op, meldt dit dan via het contactformulier op onze site. Natuurlijk geldt de garantie alleen op artikelen als er sprake is van een gegronde klacht. De klacht is alleen gegrond als deze NIET is veroorzaakt door:

  • Opzettelijke beschadiging of door nalatigheid. (bijvoorbeeld water-, val en/of stootschade)
  • Verkeerd gebruik of nalatig onderhoud
  • Uitzonderlijke slijtage
  • Beschadiging door het niet volgen van was etiketten

Klacht of defect binnen garantie

Als je jouw klacht aanmeldt, wordt gekeken of deze binnen de garantiebepalingen valt zoals omschreven in de algemene voorwaarden. Als de klacht gegrond is, zoals omschreven, komen alle kosten voor rekening van Fashion Famous. We vragen je altijd melding te maken van jouw klacht via het contactformulier.

Onze klantenservice zal altijd zo snel mogelijk een passende oplossing bieden.

Klacht of defect buiten garantie

Is jouw aankoop buiten de garantie termijn van 30 dagen stuk gegaan, dan kun je altijd nog met een gegronde klacht bij ons terecht. Wanneer je redelijkerwijs mag verwachten van een aankoop dat deze langer functioneert dan de termijn waarin je dit artikel hebt kunnen gebruiken en is het gebrek buiten jouw schuld om ontstaan, dan wordt er direct gekeken naar een mogelijke omruiling of zelfs terugbetaling van jouw aankoopbedrag. Natuurlijk proberen wij deze klacht zo snel mogelijk op te lossen.

Het kan zijn dat het redelijk is om een deel van de kosten voor eigen rekening te nemen. Bijvoorbeeld als jouw item niet geruild kan worden maar nog wel voor reparatie in aanmerking komt en je hierdoor langer gebruik kan maken van jouw aankoop. Het kan ook zijn dat er wel een omruiling mogelijk is, maar dat je al lange tijd jouw aankoop hebt kunnen gebruiken. Er wordt dan samen met onze klantenservice bepaald wat de beste oplossing is.